Coriolanus
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Coriolanus

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Shakespeare

Par Jean-Marie Maguin

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Clefs Concours

S'adressant à tous les candidats aux concours, en particulier à l'agrégation et au Capes, Clefs Concours offre une synthèse par sujet. Conçu comme un repère par rapport aux monographies et aux cours et comme un outil de révision, chaque ouvrage est articulé autour de fiches thématiques permettant de faire le point sur les acquis de la recherche.
Synthèse des travaux les plus récents, Clefs Concours permet de s'orienter dans la bibliographie et de mettre en perspective l'évolution des savoirs.

Clefs concours Anglais - Littérature
Tous les titres sont organisés autour d’une structure commune :
- des repères : un rappel du contexte historique et littéraire ;
- les grandes thématiques, indispensables à la compréhension des enjeux de la question ;
- des ouvertures pour des pistes de réflexion ;
- des outils méthodologiques, notamment bibliographiques ;
- un système de circulation pratique entre les fiches et les références.


Fiche technique

Référence
460022
ISBN
9782350300221
Hauteur :
17,8
Largeur :
12 cm
Nombre de pages :
192

THE CONTEXT OF CORIOLANUS

The Time

Shakespeare

SELECTED TOPICS

Shakespeare's handling of his sources
The Design of the Play
'Beginning in the middle...'
Crowd scenes and their mechanics
Roman Society: the crows and the eagles
Martius, his circle and his enemies
To what end?

Heroism?

THE LANGUAGES OF THEATRE

Identity, time, and place
The redundancy of theatrical signs
Other aspects of aural stimulation
Noise
Music
The play in production: interpretation, deviation, appropriation

Style

APPENDICES

The Uses of Verse and Prose in Coriolanus
The Uses of Rhetoric in Coriolanus
A Review of a 1994 RSC production
Chronology, 1564-1616
Bibliography

Jean-Marie Maguin est professeur émérite à l'université Montpellier III.

"The play's action polarizes space to a remarkable degree insisting at various turning points on the dynamic of ingress or egress. Armies leave Rome to defend it against the Voscians and return home in triumph. Martius enters Corioli alone, sword in hand and reappears drenched in blood but victor. His triumphant entrance in Rome is balanced by his shameful ousting by a triumphant populace. When Aufidius' servants deny Martius entry to their master's house we face an ironic domestic inversion of the martial episode at Corioli. Menenius four scenes later faces a similar resistance. A 'Shout within' (5.3.19) punctuates the entrance of the Roman ladies into the Volscian camp. Rome opens its gates to celebrate the successful mediators headed by Volumnia."